Locatie

Studio Luxe

kattendaalstraat 1, 
 3680 maaseik

België

algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden studio luxe

E-mail: laura.studioluxe@gmail.com
Website: studioluxe.be


 

Artikel 1 - Definities

  1. studio luxe: studio luxe, gevestigd te maaseik, KvK-nummer 0748859695.
  2. Klant: degene met wie studio luxe een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: studio luxe en Klant samen.

 

Artikel 2 - Toepasselijkheid 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens studio luxe.
  2. studio luxe en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. studio luxe en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
  4. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere behandeling uitgevoerd door Studio Luxe. Bij het maken van een Afspraak, het bezoeken van de website en het eventueel bestellen van producten uit de webshop ga je automatisch akkoord met deze voorwaarden.

 Artikel 3 - Prijzen

  1. studio luxe hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  2. studio luxe mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen. 
  3. studio luxe en de Klant spreken voor een dienstverlening door studio luxe een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders is afgesproken. 
  4. studio luxe mag tot 10% van de richtprijs afwijken. 
  5. studio luxe moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen. 
  6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
  7. studio luxe zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
  8. Een consument mag de overeenkomst met studio luxe ongedaan maken wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
  9. de prijzen en duurtijd van de behandeling(en) worden weergegeven tijdens het boeken van de afspraak. Je dient deze direct na je afspraak te betalen, dit kan cash. Indien het niet betalen is Studio Luxe gerechtigd om een incassobureau in te schakelen, extra kosten hiervan worden door de klant betaald.

Artikel 4 - Betalingen en betalingstermijn

  1. De Klant rekent producten direct af.
  2. studio luxe mag bij het aangaan van de overeenkomst voor een dienst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
  3. De genoemde betalingstermijnen zijn fatale betalingstermijnen. Wanneer de Klant het bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, is hij dus automatisch in verzuim en in gebreke, zonder dat studio luxe de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen. 
  4. studio luxe mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling of een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de dienst.
  5. Indien er niet betaald word op de dag van de afspraak, zal er een factuur volgen. Indien deze factuur niet voldaan word, volgt er na 7 dagen een kosteloze herinnering. Word deze nog altijd niet voldaan, zal er 7 dagen na de eerste herinnering een tweede volgen waaraan 15€ kosten verbonden zijn. Indien na de tweede herinnering nog steeds niet betaald is word er 7 dagen na de tweede herinnering, een derde verstuurd. Ook hieraan zijn nogmaals 15€ kosten verbonden. (totaal 30€).
  6. Indien na deze derde herinnering nog steeds niet betaald is, word het dossier na 3 dagen overgedragen naar ons incassobureau, alle kosten hiervan zullen voor de klant haar/zijn rekening komen.

Artikel 5 - Recht van reclame 

  1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag studio luxe het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
  2. studio luxe maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
  3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan studio luxe, tenzij schriftelijk anders is afgesproken. 
  4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3. 

Artikel 6 - Herroepingsrecht 

  1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer: 
  • het product is gebruikt
  • het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
  • het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
  • het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed en badkleding
  • de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud zoals dvd’s of cd’s
  • het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
  • het product een los tijdschrift of losse krant is
  • het een spoedreparatie betreft
  • het weddenschappen of loterijen betreft
  • de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
  • het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien
  1. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
    • op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
    • zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
    • zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  2. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar laura.studioluxe@gmail.com.
  3. De consument is verplicht om het product binnen 7 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan studio luxe, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.

Artikel 7 - Vergoeding van bezorgkosten 

 

  1. De kosten voor bezorgen komen niet voor rekening van studio luxe. Ook niet bij het gebruik maken van het herroepingsrecht.

 

Artikel 8 - Vergoeding retourkosten 

  1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor. 

Artikel 9 - Opschortingsrecht

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 10 - Retentierecht 

  1. studio luxe kan gebruik maken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van studio luxe heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld. 
  2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan studio luxe.
  3. studio luxe is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.

Artikel 11 - Verrekening

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan studio luxe te verrekenen met een vordering op studio luxe.

Artikel 12 - Eigendomsvoorbehoud 

  1. studio luxe blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van studio luxe met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
  2. Tot die tijd in lid 1 kan studio luxe gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen. 
  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren. 
  4. Wanneer studio luxe gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag studio luxe van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.

Artikel 13 - Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering vindt plaats bij studio luxe, tenzij anders wordt afgesproken.
  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres. 
  4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag studio luxe zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
  5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan studio luxe kan tegenwerpen.

Artikel 14 - Levertijd 

  1. De levertijden van studio luxe zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
  2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van studio luxe.

 

  1. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer studio luxe later levert dan is afgesproken.

 

Artikel 15 - Feitelijke levering

  1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.

Artikel 16 - Transportkosten 

  1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en studio luxe schriftelijk iets anders hebben afgesproken. 

Artikel 17 - Verpakking en verzending

  1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij studio luxe niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
  2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan studio luxe. Doet de Klant dit niet, dan kan hij studio luxe niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

Artikel 18 - Verzekering

  1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
    • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    • zaken van studio luxe die bij de Klant aanwezig zijn
    • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  2. De Klant geeft op eerste verzoek van studio luxe de polis van deze verzekeringen ter inzage.

Artikel 19 - Bewaring 

  1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.

Artikel 20 - Montage en of installatie

  1. Hoewel studio luxe zich inspant alle montage- en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld.
  2. Studio Luxe zal de behandeling altijd naar het beste inzicht en vermogen uitvoeren. Studio Luxe is niet verantwoordelijk voor schade, van welke aard dan ook.
  3. Studio Luxe behoud zich altijd van het recht een behandeling(en) te weigeren.

Artikel 21 - Garantie

  1. Wanneer de Klant en studio luxe een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor studio luxe enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting. 
  2. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal. 
  3. De garantie geldt niet:
    - in het geval van normale slijtage
    - voor schade ontstaan door ongevallen
    - voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
    - voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
    - wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
  4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die studio luxe levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt. 
  5. Er word garantie gegeven op alle behandelingen, deze garantie vervalt als de klant de voorgeschreven thuisverzorging en/of producten voor thuisgebruik niet na komt.

Artikel 22 - Uitvoering van de overeenkomst 

  1. studio luxe voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit. 
  2. studio luxe mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant. 
  4. De Klant moet ervoor zorgen dat studio luxe op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Zorgt de Klant er niet voor dat studio luxe tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
  6. Ben je verhindert dien je dit altijd 24u op voorhand van je afspraak te melden. Annuleer je de afspraak niet op tijd (dus binnen 24u voor je geplande afspraak) word er 50% van de behandeling(en) in rekening gebracht.
  7. Kom je niet opdagen (‘no show’) op de geplande afspraak dan word er 100% van de behandeling(en) in rekening gebracht.
  8. kom je te laat met een maximum van 10min, word deze tijd verkort op de behandeling. De volledige behandeling word aangerekend. Kom je meer als 10min te laat, word de behandeling geannuleerd en gezien als ‘no show’. de volledige behandeling word aangerekend.

Artikel 23 - Informatieverstrekking door de Klant 

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan studio luxe.
  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. 
  3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert studio luxe de betreffende bescheiden. 
  4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door studio luxe redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
  5. Bij het maken van een afspraak, ga je ermee akkoord dat Studio Luxe je persoonsgegevens mag bewaren en deze geheimhoud.

Artikel 24 - Intellectueel eigendom 

  1. studio luxe behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken. 
  2. De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van studio luxe aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.

Artikel 25 - Boetebeding

  1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan studio luxe voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
  2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
  3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
  4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
  5. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade. 
  6. studio luxe mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.

Artikel 26 - Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart studio luxe tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door studio luxe geleverde producten en/of diensten. 

Artikel 27 - Klachten

  1. De Klant moet een door studio luxe geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant studio luxe daarvan op de hoogte te stellen onmiddelijk na het vaststellen van de tekortkoming. 
  3. Een consument moet uiterlijk binnen 3 dagen na het vaststellen van de tekortkoming studio luxe hiervan op de hoogte stellen.
  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat studio luxe hierop gepast kan reageren. 
  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en studio luxe.
  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat studio luxe andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
  7. Indien u een klacht heeft, dient u deze zo snel mogelijk te delen met het salon. Zo kunnen wij zoeken naar een gepaste oplossing.
  8. Indien u zelf, of een derde aan de behandeling door studio luxe uitgevoerd heeft gewerkt, vervalt alle garantie.

Artikel 28 - Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan studio luxe.
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling studio luxe ook daadwerkelijk op tijd bereikt. 

Artikel 29 - Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer studio luxe een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 

Artikel 30 - Aansprakelijkheid studio luxe

  1. studio luxe is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Wanneer studio luxe aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. studio luxe is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  4. Wanneer studio luxe aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 

Artikel 31 - Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van studio luxe vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 32 - Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer studio luxe toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis. 
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door studio luxe nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat studio luxe in verzuim is. 
  3. studio luxe mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer studio luxe kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen. 

Artikel 33 - Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van studio luxe door de Klant niet aan studio luxe kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. 
  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    - een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    - wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    - stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    - computer­virussen
    - stakingen
    - overheidsmaatregelen
    - vervoersproblemen
    - slechte weersomstandigheden
    - werkonderbrekingen
  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor studio luxe 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat studio luxe kan nakomen. 
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als studio luxe de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken. 
  5. studio luxe hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer studio luxe hiervan voordeel heeft. 

Artikel 34 - Wijziging overeenkomst 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en studio luxe de overeenkomst aanpassen. 

Artikel 35 - Wijziging algemene voorwaarden

  1. studio luxe mag deze algemene voorwaarden wijzigen. 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag studio luxe altijd doorvoeren. 
  3. Ingrijpende wijzigingen zal studio luxe zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen. 

Artikel 36 - Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met studio luxe aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van studio luxe. 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW. 

Artikel 37 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden. 
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat studio luxe bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 38 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en studio luxe is Belgisch recht van toepassing. 
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van studio luxe is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en studio luxe, tenzij de wet iets anders bepaalt.


Opgesteld op 01 juli 2020.